Els 'àngels' dels Premis Josep Lladonosa: Llet Nostra


El president i soci fundador del grupo Llet Nostra, Jordi Riembau, amb el Josep Lladonosa.


L'organització i gestió d'aquesta primera edició dels Premis Josep Lladonosa només s’ha pogut dur endavant gràcies a l'impuls i al compromís mostrat per importants marques vinculades al món de la gastronomia.

Cadascuna d'elles ha aportat el seu granet de sorra per construir un castell que confiem es vagi consolidant en les properes edicions d'una cita dissenyada per escollir el millor estudiant de cuina de Catalunya.

Els representants dels nostres 'àngels' van participar el passat 15 de desembre en la presentació oficial dels guardons, presidida per la consellera d'Agricultura de la Generalitat, Teresa Jordà, i l'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir.

Avui parlarem de Llet Nostra, que es va fundar el 2003 quan més de 200 granges familiars es van unir per garantir la producció i comercialització de la llet a un preu just i contribuir a donar continuïtat al sector. Avui, són 140 famílies ramaderes que juntes fan possible productes làctics de proximitat tant pel consumidor final com per a l'hostaleria.

La marca és líder en venda de llet a Catalunya, amb més d'un 15% de quota de mercat. Actualment agrupa 140 granges familiars ramaderes socies de dues cooperatives propietaries de la marca, Cooperativa Ramaders del Baix Empordà i Cadí.

L'objectiu de Llet Nostra és oferir un producte de qualitat i de confiança per a un consumidor proper i compromès amb el territori. Tot el procés de producció es fa a Catalunya, i aixó permet oferir un producte de proximitat, amb menys kilòmetres de desplaçament i menys impacte medioambiental amb el transport, que arriba fresc i amb totes les propietats. El control sobre la procedència de la llet és total; el producte passa rigoroses anàlisis al Laboratori Interprofessional Lleter de Catalunya i quan se certifiquen unes condicions òptimes es porta a la planta d'envassament.

Les seves granges segueixen un model d’explotació tradicional, són petites i mitjanes explotacions amb un nombre sostenible de caps de bestiar boví que permet fer un millor seguiment dels animals i al mateix temps tenir-ne cura d’una manera més individualitzada. En contraposició amb altres models d’explotació més industrialitzats, Llet Nostra manté aquest model on el que prima és la recerca, el desenvolupament i la innovació amb l’objectiu de millorar el benestar animal i alhora optimitzar el procés de producció. Això ajuda a conservar el paisatge i genera activitat social i econòmica al país, i aconsegueix que moltes famílies ramaderes puguin confiar en l’activitat com a present i com a futur.


Principals patrocinadors

ALDI

LLET NOSTRA

BRA

GRUP RULL

COCA-COLA

CLOS GALENA

CSTY

TARRAGONA TURISME

DIEXCA

AB

SP ACTIVA

Comentarios

Entradas populares de este blog

David Ciurana, de Tarragona, millor estudiant de cuina de Catalunya

La Generalitat dóna suport a una nova edició del ‘masterxef’ dels alumnes catalans de cuina i sala

Masterclass per als finalistes